ویرایش کنید

درباره ما

انجمن صنفی کارفرمائی کاریابی های غیردولتی خارجی استان اصفهان، از جمله اصنافی است که در حال حاضر با 14 کاریابی فعال و با و مجوز رسمی از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان برای کمک به افراد جویای کار و حل معضلات کاریابی های خارجی فعالیت می‌کند.

اطلاعات تماس

info@tairo.ir

راه ارتباط با ما

 بازار کار مدیر فروش در کانادا

بازار کار مدیر فروش در کانادا

مدیران فروش، فعالیت شرکت‌ها و بخش‌های درگیر در امور بازرگانی، صنعتی، نهادی، تجارت الکترونیکی و فروش عمده و خرده را برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، هدایت، کنترل و ارزیابی می‌کنند. افرادی که در این گروه شغلی فعالیت دارند، در موسسه‌های تجاری، صنعتی و عمده‌فروشی و خرده‌فروشی‌ها استخدام می‌شوند.

یکی دیگر از تعریف‌های احتمالی برای شغل مدیر فروش می‌تواند این باشد که مدیران فروش در زمینه قیمت‌گذاری، تبلیغ، فروش، استراتژی بازاریابی، تحقیقات بازار، بازاریابی، توسعه محصول و فعالیت‌های روابط عمومی کار و فعالیت می‌کنند. در واقع، اگر بخواهیم دقیق‌تر اشاره‌کنیم، می‌توانیم بگوییم که آن‌ها جریان محصولات و خدمات را به سمت مشتری سوق می‌دهند. آن‌ها همچنین اهداف فروش را تعیین می‌کنند، مناطق فروش را اختصاص می‌دهند و جلسات آموزشی را برای نمایندگان فروش برگزار می‌کنند.

نکته قابل‌توجهی که وجود دارد، این است که ما به‌طورکلی دو دسته مدیر فروش داریم که عبارتند از:

مدیر فروش تجارت به تجارت

نحوه‌ی نظارت این مدیران فروش، از یک تجارت به تجارت دیگر است؛ یعنی فعالیت‌های تجاری انجام‌شده بین دو کسب‌وکار مختلف را بررسی و تحلیل می‌کنند. این مدیران ممکن است برای تولیدکننده‌ای که محصولات یا خدمات خود را به یک عمده‌فروش می‌فروشد یا یک عمده‌فروشی که محصولات یا خدمات خود را به یک‌خرده فروش می‌فروشد، کار کنند. در واقع، ازنظر فروش، آن‌ها پل ارتباطی بین هر یک از این دو هستند.

مدیر فروش تجارت به مصرف کننده

این مدیران فروش، بر فروش مستقیم بین مشاغل و مصرف‌کنندگان منفرد نظارت دارند و به‌طورمعمول، در خرده‌فروشی‌ها کار می‌کنند. آن‌ها را می‌توان پل ارتباطی بین شرکت‌ها و مصرف‌کننده‌ها در نظر گرفت.

وظایف شغلی مدیر فروش در کانادا

آن دسته از افرادی که در گروه مشاغل مدیر فروش دسته‌بندی می‌شوند، برخی از وظایف شغلی زیر و یا حتی همه‌ی آن‌ها را انجام می‌دهند:

  • برنامه‌ریزی مستقیم و ارزیابی فعالیت‌های بخش‌های فروش در مراکز تجاری، صنعتی، عمده‌فروشی و خرده‌فروشی و سایر مؤسسات
  • سازمان‌دهی عملیات فروش بخشی و منطقه‌ای
  • تعیین رویه‌ها و سیاست‌های سازمانیِ در ارتباط با فروش
  • تعیین برنامه‌ریزی استراتژیک مربوط به خطوط تولید جدید
  • مدیریت تیم فروش در زمینه‌ی ایجاد ارتباط با مشتریان تجاری و پیش برد مذاکرات و همین‌طور قراردادهای فروش
  • استخدام، سازمان‌دهی، آموزش و مدیریت کارکنان
  • ممکن است با بخش بازاریابی برای درک و انتقال پیام‌های بازاریابی به این حوزه همکاری کنند.

عناوین شغلی مدیر فروش در کانادا

افرادی که در گروه شغلی مدیر فروش فعالیت می‌کنند، ممکن است دارای عناوین شغلی مختلفی باشند که در بخش زیر مشاهده می‌کنید:

    • مدیر فروش شرکت
    • مدیر فروش منطقه‌ای
    • مدیر حساب‌های فروش ملی
    • مدیر و گسترش‌دهنده‌ی تجارت

مهارت های مورد نیاز برای شغل مدیر فروش در کانادا

تخصص‌های لازم برای شغل مدیر فروش در کانادا به شرح زیر هستند:

  • مدیریت تیم فروش در ایجاد ارتباط با مشتریان تجاری و همین‌طور پیش برد و انجام مذاکرات قراردادهای فروش
  • برنامه‌ریزی، هدایت و ارزیابی فعالیت‌های بخش‌های فروش در امور بازرگانی، صنعتی، عمده‌فروشی و خرده‌فروشی و سایر مؤسسات
  • سازماندهی عملیات فروش منطقه‌ای و بخشی
  • تعیین سیاست‌ها و رویه‌های سازمانی در رابطه با فروش
  • تعیین برنامه‌ریزی استراتژیک مربوط به خطوط تولید جدید
  • استخدام، سازماندهی، آموزش و مدیریت کارکنان
  • داشتن مهارت در برقراری ارتباط با مردم
  • رهبری و هدایت تیم
  • توجه به جزئیات
  • مهارت مدیریت بحران‌ها و مشکلات احتمالی
  • داشتن مهارت و قابلیت در دادن انگیزه به دیگران
  • مهارت ارائه خدمات شایسته به مشتریان

شرایط استخدام مدیر فروش در کانادا

برای استخدام در شغل مدیر فروش در کانادا معمولاً به موارد زیر نیاز خواهید داشت:

  • مدرک دانشگاهی یا دیپلم کالج در کسب‌وکار یا تجارت یا سایر رشته‌های مرتبط با تخصص در فروش به همراه چندین سال سابقه‌ی کار به‌عنوان نماینده فروش یا مشاغل مرتبط معمولاً لازم است تا به‌عنوان یک مدیر فروش در موسسه‌های تجاری، صنعتی و عمده‌فروشی و خرده‌فروشی‌های کانادا استخدام شوید.
  • داشتن مدرک کارشناسی در زمینه‌ی کسب‌وکار و یا حتی سایر رشته‌های مرتبط دیگری که در این زمینه وجود دارد.
  • داشتن تجربه‌ی کافی در برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی استراتژی‌ها و روش‌های فروش.
  • داشتن تجربه‌ی کافی در زمینه‌ی مدیریت ارتباط با مشتریان.
  • داشتن تجربه‌ی کافی در زمینه‌ی مدیریت، کنترل و هدایت تیم فروش یک مجموعه یا شرکت.
  • مهارت‌های برقراری ارتباط نوشتاری و کلامی فوق‌العاده قدرتمند و قوی با مشتریان.
  • داشتن روحیه‌ی فداکاری برای ارائه و قرار دادن بهترین و شایسته‌ترین خدمات ممکن در اختیار مشتریان.
  • داشتن توانایی و مهارت کافی برای رهبری یک تیم فروش جهت ارتقاء و یا دستیابی به اهداف فروش مجموعه.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.