Edit Content

info@tairo.ir

راه ارتباط با ما

 آشنایی با ایالت شمالی استرالیا

آشنایی با ایالت شمالی استرالیا

ایالت شمالی استرالیا (Northern Territory)

در انتهای بالای استرالیا، قلمرو شمالی (NT) قرار دارد که پایتخت آن شهر داروین است. این ایالت از شمال به دریاهای تایمور و آرافورا و از غرب به استرالیای غربی، از شرق به کوئینزلند و خلیج کارپنتاریا و از جنوب به استرالیای جنوبی محدود می‌شود. تقریباً 1600 کیلومتر از شمال به جنوب و 970 کیلومتر از شرق به غرب است و بیش از یک ششم خشکی استرالیا را تشکیل می‌دهد.

از نظر آب وهوایی این منطقه عمدتاً در شمال گرمسیری و در جنوب دور نیمه خشک است. ایالت شمالی استرالیا نیز به خاطر شرایط نسبتا ایده‌آل، رشد جمعیتی مناسبی دارد. اکثر ساکنان در مرکز شهر داروین و اطراف آن متمرکز هستند.

شهر داروین که پایتخت ایالت شمالی استرالیا است، حدود 1.349.129 کیلومتر مربع مساحت دارد و جمعیت آن بر طبق آمار سرشماری سال 2020، 246 هزار نفر است. بنابراین ایالت شمالی جز ایالت های کم جمعیت استرالیا به شمار می‌رود.

علاوه بر داروین پالمرستون، آلیس اسپرینگز، کاترین، نهولون‌بوی و تننت کریک از دیگر شهرهای قابل سکونت ایالت شمالی استرالیا هستند.

شمال استرالیا منطقه‌ای متنوع و پر جنب و جوش و سرشار از فرصت‌هاییست که باعث رشد شغلی شده است. اقتصاد ایالت شمالی استرالیا عمدتاً حول چند صنعت متمرکز شامل ساخت‌وساز، خدمات دولتی و اجتماعی و بخش‌های معدن می‌چرخد. ساخت و ساز یکی از بزرگترین صنایع این ایالت محسوب می‌شود.

محیط طبیعی منحصر به فرد و میراث بومی منطقه کانون جز گسترش بخش گردشگری این منطقه بوده است. کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری تنها بخش کوچکی از اقتصاد کل قلمرو را تشکیل می‌دهند.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *