
روزهای تعطیل در کانادا
در کانادا هفته کاری معمولا از دوشنبه تا جمعه در نظر گرفته می شود و آخر هفته در روز های شنبه و یکشنبه روز های تعطیل هفته می باشد.
در بعضی از مشاغل در کانادا که نیاز است کارمندان در روزهای تعطیل در محل کار خود حاضر باشند یکی از روز های کاری هفته به جای روز تعطیل برای استراحت در نظر گرفته می شود.
تعطیلات ملی در کانادا
اکثر کارمندان در کانادا در روزهایی که به تعطیلات رسمی معروف است حقوق دریافت می کنند. طبق قانون استانداردهای استخدامی کانادا، نه روز در این کشور به عنوان تعطیلات رسمی در نظر گرفته شده است، که آن ها عبارتند از
- روز سال نو
- روز خانواده
- جمعه خوب
- روز ویکتوریا
- روز ملی کانادا
- روز کارگر
- روز شکرگزاری
- روز کریسمس، و
- روز بوکسینگ
کارمند برای آنکه در تعطیلات حقوق دریافت کند باید کل شیفت خود را در پیش و بعد از تعطیلات قانونی به کار مشغول بوده باشد. کارمند و کارفرما نیز می توانند موافقت کنند که در روزهای تعطیل کار کنند.