بررسی کلی شرایط راه اندازی مغازه در کانادا
اگر به مشاغل حوزه فروش علاقه دارید، کانادا را انتخاب کنید و با یک تیر، دو نشان بزنید. با راه اندازی مغازه در کانادا نه تنها یک شغل پردرآمد دارید، بلکه یک فرصت عالی برای اخذ اقامت خواهید داشت. این روش برای کسانی که در کانادا هستند نیز یک پیشنهاد کاری فوقالعاده خواهد بود.
دسترسی به کمکهای دولتی و اعتبارات مالیاتی، هزینههای معقول زندگی، فرصتهای فوقالعاده جذب سرمایه و …، از جمله دلایل راهاندازی کسبوکار برای ایرانیان در کانادا است.
با توجه به شرایط مطلوب کانادا، فرصت عالی و همچنین شمار بالای ایرانیان در این کشور، باز کردن مغازه در کانادا یک فرصت استثنایی است. به همین دلیل، در ادامه این مطلب سعی میکنیم تا هرآنچه را که درباره شرایط راه اندازی مغازه در کانادا و مراحل آن، سرمایه لازم، قوانین و … لازم است بدانید را بررسی کنیم.
برای راه اندازی مغازه در کانادا از کجا شروع کنم؟
همواره میتوانید برای راهاندازی مغازه در کانادا از روشهای سادهتر شروع کرده و با ارزیابی محصول و خدمات خود، یک دید کلی از آن داشته باشید. برای راهاندازی کسبوکار خود، مراحل زیر را
مرحله اول: برنامهریزی برای کسبوکار
- ارزیابی شرایط اولیه
- تعیین ساختار کسبوکار
- تحقیق درباره بازار هدف
- نوشتن طرح کسبوکار
- انتخاب نام تجاری؛
مرحله دوم: انتخاب نام مناسب
- بررسی این که این نام قبلاً انتخاب شده یا خیر
- ثبت نام انتخاب شده
مرحله سوم: ثبت کسبوکار
- ثبت کسبوکار
- ثبت نحوه درخواست برای شماره کسبوکار یا حساب مالیاتی
مرحله چهارم: درخواست برای مجوزها
- درخواست برای تمام مجوزهای کسبوکار
مرحله پنجم: دریافت حمایت مالی برای کسبوکار
- دریافت حمایت مالی برای کارآفرینان مهاجر یا بومی
برای راه اندازی مغازه در کانادا چقدر پول لازم دارم؟
هزینههای راهاندازی یک کسبوکار از مکانی به مکان دیگر و نسبت به حوزهای که در آن فعالیت میکنید متفاوت است. برخی از هزینههای اولیه و مهمی که باید برای راهاندازی مغازه در کانادا در نظر بگیرید، برای موارد زیر صرف میشود:
- ابزار و تجهیزات لازم
- هزینههای مربوط به ثبت کسبوکار و صدور مجوز
- تأمین فضای کار
- هزینههای بازاریابی
- هزینه راهاندازی وبسایت اینترنتی
- قبوض اینترنت و تلفن (و سایر خدمات)
- حقوق و دستمزدها
- بیمه
- هزینههای رفتوآمد
- مالیات
همه این موارد و هزینههایی که برای هر یک از آنها باید بپردازید، به نوع کسبوکار، منطقهای که در آن مغازه را راهاندازی میکنید و… بستگی دارند. برای راهاندازی کسبوکارهای خاص و کوچک بهطور متوسط به حدود 5000 تا 10000 دلار برای شروع نیاز دارید. کمبود نقدینگی، یکی از مهمترین دلایل شکست بسیاری از مشاغل کوچک است. کارشناسان ما میتوانند با بررسی دقیق راه اندازی مغازه در کشور کانادا به متقاضیان برای یافتن مکانهای مقرونبهصرفهتر با سوددهی بالا کمک کنند.
شرایط و قوانین انتخاب نام مغازه در کانادا چیست؟
نامی که برای مغازه یا کسبوکار خود انتخاب میکنید، بسیار مهم است. این نام در کنار خاص بودن باید بتواند کاری که انجام میدهید را نیز بیان کند. بهطور کلی، شرایط ثبت کردن نام برای راه اندازی مغازه در کانادا شامل مراحل زیر است:
1. انتخاب یک نام خوب
برای انتخاب یک نام خوب برای مغازهتان، موارد زیر را در نظر داشته باشید:
- نشان دهنده محصولات یا خدمات ارائه شده
- مشتریان کسبوکار، آنچه انتظار دارید را از آن درک کنند
- سادگی در تلفظ و به خاطر سپردن
2. بررسی این که نام موردنظر قبلاً انتخاب شده
یکی از اصول مغازه داری در کانادا این است که نامی را که قبلاً استفاده شده، از نظر قانونی نمیتوانید انتخاب کنید. برای بررسی این که ببینید نام انتخابی موردنظر قبلاً استفاده شده است یا نه، چند راه وجود دارد که عبارت است از:
- جستجو در اینترنت
- جستجو در پایگاههای داده نام ملی، شامل: پایگاه داده اسامی و علائم تجاری کانادایی (Nuans) از طریق سایت canada-nuans
- اطلاع از دادههای شرکتهای ثبت شده در ایالات مختلف از طریق سازمان ثبت کسبوکار کانادا (Canada’s business registries)
3. ثبت کردن نام انتخاب شده
در این مرحله باید نام تجاری کسبوکار خود را در سازمانهای دولتی مربوطه ثبت کنید.