Edit Content

info@tairo.ir

راه ارتباط با ما

 بازار کار متخصص مارکتینگ

بازار کار متخصص مارکتینگ

متخصصین مارکتینگ، افراد حرفه‌ای در مشاغل و امور تبلیغات، بازاریابی و سایر فعالیت‌های اجتماعی محور به شمار می‌روند که در انجام چنین اموری از مهارت و تخصص بسیار بالایی برخوردار هستند. این افراد، نیازهای تبلیغاتی را تجزیه‌وتحلیل می‌کنند و برنامه‌های تبلیغاتی و بازاریابی مناسب را توسعه می‌دهند، فعالیت‌ها و رویدادها را تبلیغ می‌کنند و روابط رسانه‌ها را از طرف کسب‌وکار، میان دولت‌ها و سایر سازمان‌ها و یا حتی برای هنرمندان، ورزشکاران، نویسندگان و دیگر افراد با استعداد حفظ می‌کنند.

آن‌ها توسط شرکت‌های مشاوره، آژانس‌های تبلیغاتی، شرکت‌های تبلیغاتی، انجمن‌ها، دولت‌ها، سازمان‌های اجتماعی، موزه‌ها، گالری‌ها، گروه‌های منافع عمومی و سازمان‌های فرهنگی و دیگر، استخدام می‌شوند و به انجام فعالیت شغلی می‌پردازند. همچنین، تعداد زیادی از آن‌ها نیز به‌صورت خوداشتغالی و به‌طور کاملاً مستقل مشغول به فعالیت هستند. لازم به ذکر است که نمایندگان سرگرمی، موضوعات هنری و همین‌طور ورزشی نیز در این گروه شغلی دسته‌بندی می‌شوند.

 

عناوین شغلی متخصص مارکتینگ در کانادا

افرادی که در گروه شغلی متخصص مارکتینگ فعالیت می‌کنند، ممکن است دارای عناوین شغلی مختلفی باشند که در بخش زیر مشاهده می‌کنید:

  • متخصص بازاریابی رویداد
  • مشاور تبلیغاتی
  • متخصص ارتباطات
  • مشاور جذب سرمایه
  • افسر اطلاعات
  • هماهنگ‌کننده رسانه
  • افسر روابط رسانه‌ای
  • مسئول روابط عمومی
  • افسر امور عمومی
  • مشاور روابط عمومی
  • تبلیغات چی
  • نماینده تبلیغات عمومی
  • وزیر مطبوعات
  • نماینده اجراکنندگان
  • نماینده ادبی
  • افسر ارتباطات (به‌جز خدمات اضطراری)

شرایط استخدام متخصص مارکتینگ در کانادا

برای استخدام در شغل متخصص مارکتینگ در کانادا معمولاً به موارد زیر نیاز خواهید داشت:

  • برای فعالیت در این گروه شغلی، داشتن دیپلم تحصیلی دانشگاه یا کالج در رشته‌های مختلف قابل‌قبول است که ازاین‌دست می‌توانیم به رشته‌هایی از قبیل بازاریابی کسب‌وکار، روابط عمومی، ارتباطات، روزنامه‌نگاری، یا نظم و انضباط مربوط به موضوعات خاص، اشاره‌کنیم که معمولاً برای شروع کار در این حوزه موردنیاز هستند.
  • لازم به ذکر است که کارآموزان در زمینه‌ها و رشته‌های مرتبط با روابط عمومی معمولاً ممکن است به APR معتبر برای امور روابط عمومی هم نیاز داشته باشند.

مهارت های مورد نیاز برای شغل متخصص مارکتینگ در کانادا

تخصص‌های لازم برای شغل متخصص مارکتینگ در کانادا به شرح زیر هستند:

  • جمع‌آوری، تحقیق و آماده‌سازی مواد ارتباطی
  • آماده‌سازی و یا ارائه برنامه‌های آموزشی، تبلیغات، ابزار، مواد و جلسات
  • آماده‌سازی یا نظارت بر آماده‌سازی گزارش‌های فروش، خلاصه، شرح‌حال، سخنرانی‌ها، محتوای وب‌سایت و انتشارات مطبوعات
  • فعالیت کردن به‌عنوان سخنگوی یک سازمان
  • پاسخ دادن به پرسش‌ها، سؤالات و ابهامات به‌صورت شفاهی و یا کتبی
  • انجام پرسش‌نامه و نظرسنجی‌های عمومی
  • ارائه راهنمایی و مشاوره در مورد استراتژی‌ها و روش‌های فروش و بازاریابی محصولات یا خدمات
  • توسعه، پیاده‌سازی و ارزیابی استراتژی‌های ارتباطی و برنامه‌ها
  • آماده‌سازی قراردادهای تجاری و تبلیغاتی
  • شروع و حفظ تماس و ارتباط با رسانه‌ها
  • توسعه و سازمان‌دهی کارگاه‌ها، جلسات، مراسم‌ها و رویدادهای دیگر برای بازاریابی، تبلیغات، جمع‌آوری پول و سایر اهداف اطلاعاتی
  • کمک به تهیه بروشورها، گزارش‌ها، خبرنامه‌ها و سایر مواد
  • هماهنگی رویدادهای تبلیغاتی ویژه

امنیت شغلی متخصص مارکتینگ در کانادا

امنیت شغلی، یکی از موضوعاتی است که دولت کانادا توجه بسیار زیادی به آن دارد و تمامی سعی و تلاش خودش را به کار می‌گیرد تا افراد در هر زمینه شغلی که فعالیت دارند، امنیت شغلی را کاملاً احساس کنند؛ بنابراین، می‌توان گفت که دولت کانادا اهمیت و ارزش بسیار زیادی برای نیروهای کاری که در این کشور مشغول به کار و فعالیت هستند، قائل می‌شود.

نکته قابل‌توجه بعدی در بحث امنیت شغلی در زمینه متخصص مارکتینگ در کانادا و یا سایر زمینه‌های شغلی دیگر در این کشور، بیمه بیکاری است؛ بنابراین، حتی اگر به هر دلیلی شغل خود را هم از دست دادید، دولت کانادا کاملاً از شما پشتیبانی و حمایت می‌کند و شما همچنان درآمد خود را حفظ خواهید کرد. نرخ پایه برای محاسبه بیمه بیکاری در کانادا، ۵۵ درصد از میانگین درآمد هفتگی شما خواهد بود.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *