Edit Content

info@tairo.ir

راه ارتباط با ما

 تحلیل وضعیت بازار کار کانادا 2022

تحلیل وضعیت بازار کار کانادا 2022

مطابق تحلیل آماری موجود، نرخ بیکاری در کانادا در ماه ژوئن سال 2020، از 13.7% ماه می به 12.3% کاهش یافت و این اولین خبر خوش برای کارجویان در این کشور است. نکته قابل توجه دیگر در این رابطه آن است که نرخ بیکاری در کانادا در سال 2021، به کمتر از 10% کاهش یافته است این دستاورد کانادا در بحبوحه قرنطینه کرونا . ویروس بدست آمده است. با کنار رفتن بحران کرونا در کانادا، نرخ بیکاری در این کشور در سال 2022 به 6.9% کاهش پیدا کرده است.

نکته بعدی اینکه در طی این مدت حدود 952.9 هزار شغل جدید به اقتصاد کانادا اضافه شده است که این بالاتر از پیش بینی های 700000 شغلی دولت کاناداست. از این تعداد فرصت شغلی نیز حدود 488.1 هزار به صورت کار تمام وقت و 464.8 هزار شغل به صورت کار نیمه وقت می باشد. متوسط دستمزد کار در کانادا نیز در عرض فقط دو ماه جهش خوبی داشته و از ساعتی حدود 26.76CAD$ (دلار کانادا) در ماه مارس به حدود 27.26CAD$ (دلار کانادا) در ماه آوریل افزایش یافته است و شما این واقعیت را در نمودار زیر بخوبی مشاهده میکنید:

چه عواملی بیشترین تاثیر را در افزایش دستمزد کارگری در کانادا دارد؟ عامل اول همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، عامل سابقه کاری است و دسته کارگران 5 تا 10 سال با افزایش درآمد 36% بیشترین درآمد را از آن خود می کنند

 

عامل بعدی فاکتور تحصیلات متقاضیان است که در این رابطه بیشترین درصد حقوق دریافتی با 29% متعلق به دارندگان مدرک کارشناسی ارشد می باشد

 

برنامه کاری کانادا برای سال 2022

برنامه کانادا در زمینه مهاجرت این می باشد که یک میلیون مهاجر تا سال 2022 بپذیرد. کانادا کانونی است که محیط ایده آل برای مردم جهان را برای کسب و کار و یا تحصیل فراهم می نماید. هر سال هزاران کارگر خارجی وارد این کشور می شوند تا به صورت موقت یا دائمی کار کنند. البته بیشترین میزان مهاجرین به این کشور از طریق تحصیل بوده است. تمایل دولت کانادا در خصوص کار برای متقاضیان بین المللی کار قانونی می باشد که متقاضیان باید ویزای کار مربوطه را درخواست نمایند.

 

مهم ترین فرصت های کاری در کانادا عبارتند از:

  • کار دانشجویی
  • کار در تعطیلات
  • دعوت نامه کاری
  • کاریابی دانشجویان خارجی پس از تحصیل
  • نیروی کار ماهر و متخصص (اسکیلد ورکر)
  • کار به عنوان همراه دانشجو

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *