Edit Content

info@tairo.ir

راه ارتباط با ما

 قوانین کار در کانادا

قوانین کار در کانادا

نحوه پرداخت دستمزدها در کانادا

دستمزد ها در کانادا معمولا به صورت ماهانه پرداخت می شود اما بسته به شرکتی که در آن کار می کنید این می تواند دو ماهانه، سه ماهانه و شش ماه یک بار باشد. در صورت پایان کار کارفرما باید حقوق مورد نظر کارمند را ظرف 30 روز پس از آخرین روز کاری پرداخت کند.

مهمترین روش های پرداخت دستمزد ها در کانادا به یکی از صورت زیر پرداخت می شود:

  1. چک
  2. پرداخت مستقیم.
  3. کارتهای بانکی
  4. پول نقد 
  5. کیف پول موبایلی.

اگر پرداخت به صورت نقدی یا چک باشد، دستمزد کارگر باید در محل کار به وی پرداخت شود. به صورت الکترونیکی نیز با رضایت کتبی مورد توافق دستمزد ها به حساب بانکی کارکنان پرداخت می شود.

پرداخت دستمزد توسط وزارت کار کانادا

دفتر استانداردهای اشتغال وزارت کار کانادا می تواند به شما در دریافت دستمزد های پرداخت نشده کمک کند. دریافت کمک از این سرویس کاملا رایگان می باشد. استانداردهای استخدامی وضعیت شما را مورد بررسی قرار می دهد و به کارفرمای شما دستور می دهد که بدهی که به شما دارد را سریعا پرداخت کند.

 

اخراج از کار آزمایشی در کانادا

طبق قانون استانداردهای استخدامی کانادا کارمندی که در سه ماه اول خود نیز اخراج شده باشد تحت حفاظت قرار دارد.

در واقع، کارفرمایان تنها در صورتی که با کارکنان قبل از استخدام در مورد دوره آزمایشی موافقت کرده باشند می توانند در بازه زمانی مشخص کارمند خود را اخراج کنند.

اما این بدان معنا نیست که کارمند هیچ حقی در این رابطه را نخواهد داشت. بسته به دلیل اخراج، یک کارمند در کانادا می تواند برای اخراج اشتباه خود از کار به حقوق بشر در کانادا شکایتی را طرح کند.

اگر کارمندی با درک بر اینکه در یک دوره آزمایشی استخدام شده است توسط کارفرما خود بدون دلیل موجه اخراج شود بدان معنا نیست که کارفرما می تواند بی پروا عمل کرده و یا اینکه قوانین حقوق بشر را نقض کند

اخراج نباید شامل دلایلی از جمله دین، نژاد، عقیده یا عوامل دیگر باشد. در کانادا یک کارفرما باید دلیل خوبی برای اخراج کارمند خود داشته باشد.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *